W tym samym miejscu, dziesięć lat później.

Dziesięć lat temu.
Sprawa rozwodowa, reprezentuję pozwanego- młodego mężczyznę,
powódką jest 26-letnia, pewna siebie, atrakcyjna, wyszczekana kobieta.
Z niezrozumiałych przyczyn zajadle walczy
o każdą godzinę kontaktu ojca z synem.
Nie, bo nie. Na złość.

Dziś, reprezentuję tego samego mężczyznę,
naprzeciwko ta sama kobieta, choć inna,
schowana w sobie, ze zniszczoną, obrzękniętą twarzą,
ma rozbiegane oczy,
rzadkie, mysie włosy, drżą jej ręce.
Wyszła właśnie z odwyku.
Syn, o którego „dobro” tak walczyła,
cztery lata temu Policja przywiozła do domu ojca,
bo ona była w stanie kolejnego upojenia alkoholowego.
Jej konkubent z wyrokiem za znęcanie się,
ma zakaz zbliżania się do niej i do dwójki ich dzieci,
dzieci- dwa biedne maluchy,
kolejny raz jej odebrane, są w rodzinie zastępczej,
syn-ten z małżeństwa z moim klientem, nie chce jej widzieć.
Zrujnowane życie? Ma dopiero 36 lat.
Solennie przysięga, że nigdy już nie sięgnie po alkohol.
Skończyła trudne studia, a dorywczo sprząta,
o ile ktoś da jej pracę.
Obserwuję ją, widzę jak bardzo się wstydzi.
Nie jest mi jej żal.
Nie czuję empatii.
Skrzywdziła swoje dzieci, to nie-wy-ba-czal-ne.

Sąd pozbawił ją dziś władzy rodzicielskiej,
z punktu widzenia prawa nie może już decydować o swoim dziecku.
Z punktu widzenia dziecka… ech…
Li.
PS. Precel! Ja tylko nie przypominam:)
Kurczę, niewiele nam brakuje do pierwszej pozycji,
ogłaszam pełną mobilizację, jeszcze tylko dziś i jutro, pamiętajcie, by głosować też z telefonów,
wiele z Was ma internet w telefonie, prawda?
Wchodzimy na bloga Precla, na pomarańczowy banerek na końcu każdej notki, klikamy jeden i drugi raz,
a potem w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku
przytulamy się do swojego dziecka/kota/psa/fretki/kobiety/mężczyzny/cioci/wujka/siebie samego.
I absolutnie zniewalamy swym urokiem wszystkich znajomych,
by głosowali! Na pewno Wam się chce!
A Ci co nie mają uroku, działają siłom i godnościom. Osobistom.
Blog Precla jest jednym z piękniejszych świadectw rodzicielstwa,
wzrusza mnie. Do łez.

74 Responses to W tym samym miejscu, dziesięć lat później.

  1. aLusia pisze:

    od lat mam wrażenie, ze powinien być jakiś egzamin na rodzicielstwo… tak tak, wiem, cały dział literatury opowiada o horrorze konsekwencji takich prób, jednak takie historie jak ta utwierdzają mnie w tej teorii…

  2. dorusia7 pisze:

    Slusznie Li,ze nie zal ci tej kobiety,mnie tez jej nie zal.Sama sobie zapracowala na to.

  3. Średnie kliknięcia nam kiepsko wychodzą.

  4. Ania pisze:

    Zapytaj się jakiegoś „nastoletniego młodzieńca” jak to się robi. Mój starszy, 17/18, zapowiedział i zabronił brania udziału w jakichkolwiek głosowaniach przez internet. Pokazał mi „jak to działa” :)
    Ale głosuję na Precla, głosuję…mimo iż wiem, że oni pewnie też wiedzą…

  5. dorusia7 pisze:

    Glosuje na precla z 2 komputerow I komorki:)

  6. marianna01 pisze:

    Głosuję, z dwóch komputerów codziennie i proszę inne osoby o głosowanie. Pozdrawiam:)

  7. panistarsza pisze:

    Też. Na dwa sprzęty :)

  8. gdusia.wp pisze:

    Zagłosowałam jak zwykle , pozdrawiam !

  9. Gaia pisze:

    tezglosuje na dwa sprzety i codziennie…

  10. JK pisze:

    ja też w dwa kompy klikam :-)

  11. filantropek76 pisze:

    klikam klika ok 100 klikniec nam brakuje ;-0 napisałam nam czyli pomimo ze klikam tez na Maitego to sie z preclowym blogiem idnetyfikuje;-) Li a czym ty nas bedziesz motywowac po 15 grudnia…

  12. nibeneth pisze:

    klikam ile się da.
    Li, podziwiam ludzi Twojej profesji, bo muszą stykać się z takimi dramatami życiowymi i jakoś to „łykać”.

  13. filemonka pisze:

    Kliknełam oczywiście. Nie wiem, czy nie ma takich programów do klikania z wirtualnych komputerów – zmieniające się IP.

  14. Li pisze:

    http://prx.centrump2p.com/

    I wyjaśniła się tajemnica. Wystarczy znaleźć stronę z listą bramek proxy, by naklikać przez dzień i milion głosów.
    Mogłam darować sobie zabawę i mobilizację, bo z czymś takim nie mamy szans.

    • Beem pisze:

      Obejrzałam, ale nie rozumiem. Nie wystarczy zobaczyć, trzeba jeszcze wiedzieć co zrobić. To nie jest prośba o lekcję. Przynajmniej widziałaś, jak wzrosły wskaźniki, nawet bez bramek.

    • Li pisze:

      Beem, pisz na maila.

  15. Gofer73 pisze:

    Dostałam odpowiedź od organizatorów konkursu – generalnie nie widzą problemu. Mechanizm zliczania ważnego głosu z jednego IP uważają za wystarczający i działający.
    O reverse proxy chyba nie słyszeli :(

    I co brniemy dalej? Ja straciłam serce.

  16. Li pisze:

    Oooooo nie! Teraz to mnie wkurzyli.
    Nie można pozwolić na to, by cwaniak wygrał, w imię sprawiedliwości należy być większym cwaniakiem. Kto potrzebuje instrukcji i ma wolny wieczór niech do mnie pisze maila.
    A ja idę po wino i zabieram się do roboty.
    Okazuje się, że można legalnie oszukiwać?
    No to nam chyba też nic nie będzie można zarzucić?

  17. dorusia7 pisze:

    Li dawaj bedziem oszustowac:)Powiedz Jak,bo ja zielona jestem:)

  18. Gofer73 pisze:

    Ej spokojnie z tym oszustowaniem, bo zostaniemy pobici własną bronią.

    Zresztą nam chodziło o fair play nie?

  19. Gofer73 pisze:

    PS. Li – wysłałam Ci na maila pełną odpowiedź Organizatorów.

  20. filemonka pisze:

    To dziwne, jeśli ktoś głosuje z proxy, to przecież jest wirtualne IP. Na tym samym opierają się statystyki, które pokazują proxy, czyli anonimowe strony. A organizator powinien takie głosowanie wykluczyć. To nie jest żaden problem dla organizatora, chyba, że ma kogoś znajomego, który ma wygrać.

    • Li pisze:

      Fil, ja nie mam o tym pojęcia, ale jak możesz to wejdź tam w statsy i może Ty coś z nich zrozumiesz…

  21. Gofer73 pisze:

    Filemonka – mam takie samo zdanie, aczkolwiek gdy ktoś mi tłumaczy, że głosowanie ze zmiennego IP opiera się na włączaniu i wyłączaniu komputera zaczynam wątpić czy mechanizm zliczania głosów uwzględnia takie finezje jak wirtualne IP :P

  22. maskana pisze:

    to są kpiny jakieś!
    Ciekawa jestem co na ten temat mówi regulamin…

  23. filemonka pisze:

    Niestety, z dynamicznym IP trudno walczyć, no ale z drugiej strony włączanie i wyłączanie komputera to też jest zużycie sprzętu. Ile razy można włączać i wyłączać kompa? Najgorsze są te proxy, bo otwierasz po kolei strony z innym IP. To jest operacja kilkusekundowa.

  24. Gofer73 pisze:

    22. Głosy oddawane będą poprzez kliknięcie w logotyp Konkursu umieszczony na stronie bloga uczestniczącego w Konkursie, które generować się będzie automatycznie w wyniku interpretacji kodu wskazanego w punkcie 13.

    23. Na jeden blog z każdego unikalnego numeru IP może zostać oddany jeden głos dziennie.

    24. Internauta może oddać głos na więcej niż jeden blog.

    tyle o głosowaniu w regulaminie.

    Może jakiś prawnik się wypowie, czy to wyklucza używanie reverse proxy? :P

    • Li pisze:

      nie wyklucza, poza warstwą moralną:)))
      Ale wiadomo, że ja jestem amoralna, a oszustów- którzy pierwsi zaczęli- nie zniese ;-)

  25. filemonka pisze:

    Dynamiczne IP jest nie do przeskoczenia, ale proxy owszem, strona na której jest głosowanie może zablokować wejścia z proxy, a tym samym głosowanie. Wiem, że są takie blokady. Jedyne rozwiązanie na teraz to głosować z proxy. Dopóki nie zablokują. Jest jeszcze jeden sposób, zainstalowanie programu TOR, tu są oryginalne numery IP, które oddają internauci z całego swiata W google można sobie wyszukać, program jest darmowy, na ogół są to IP z zagranicy. Trzeba próbować każdego sposobu,

  26. filemonka pisze:

    W programie TOR, za każdym głosowaniem można zmienić IP, bo o to właśnie chodzi. Tego programu używają na ogół dziennikarze, tam gdzie nie mogą się ujawnić, np. gdy piszą o łamaniu praw człowieka w Chinach.

  27. sisi pisze:

    to nie na moją głowę…to mam klikac czy gdzieś oszustować, bo już sama nie wiem?…toż to granda!

  28. Li pisze:

    zainstaluj ten program o którym pisze fil:) własnie się bawię:)

  29. Gofer73 pisze:

    mam podły plan

    Li napiszę Ci w mailu

  30. Li pisze:

    im bardziej podły, tym lepszy;-) dawaj!

  31. filemonka pisze:

    https://www.torproject.org/download/download-easy.html.en
    u mnie już działa, można sobie ustawić po polsku.
    na pasku przeglądarki /ja mam firefoxa/ powinna być ikonka cebuli.

  32. Lola pisze:

    Li, czy Wam tez tez za kazdym razem dziekuja „Dziękujemy za oddanie głosu w naszym konkursie. Twój głos został zarejestrowany”.? U Poli nie pozwolilo mi kliknac ponownie, a tu kilkam i klikam, glosow przybywa i tylko nie wiem czy to moje czy Twoje? ;)

  33. dorusia7 pisze:

    Lola ja tez taki mam komunikat

  34. czarnawiewiorka pisze:

    tak komunikat pojawia się u mnie za każdym, nawet jak kliknęłam 2 razy w ciągu dnia- choć moim zdaniem nie powinien

  35. wszyscy teraz klikają ;))

  36. Beem pisze:

    Wygląda na to, że wszystko działa, ale chyba pracujemy ogólnie mówiąc na cztery ręce, u nas rośnie, tam też, stale jest o ok. 100 różnicy

  37. czarnawiewiorka pisze:

    Obawiam się, że niestety nie damy rady podbić średniej oddanych głosów, ale oczywiście będę próbować do końca. Mam wolne więc do roboty.

  38. Li pisze:

    To już prawdziwa wojna!

  39. czarnawiewiorka pisze:

    Ja już to widziałam od wczoraj. Pewnie uruchomiają kolejne „ręce”…
    Tak,żeby przewaga była bezpieczna.

  40. czarnawiewiorka pisze:

    Wczoraj do sredniej brakowało około 900 głosów, żeby pobić średnią z całego głosowania

  41. Gofer73 pisze:

    bo mają wszystko dokładnie wyliczone nie?

  42. Li pisze:

    No cóż, sami to napisali.
    To jest świństwo, prawdziwe świństwo, ale jak mam namawiać do takiego samego świństwa? E tam, NAMAWIAM!!!!

  43. filemonka pisze:

    Oddałam kilkanaście głosów z TOR-a/dłużej strona się ściąga niestety/ i z tych proxy, które podała Li/z tego linku/. W sieci jest ich sporo.
    Gdyby więcej osób dołączyło…

  44. filemonka pisze:

    Spróbuję poszukać jakąś inną stronę z proxy

  45. Li pisze:

    jakoś trzeba się tym podzielić! Żeby się nie dublować, piszcie kto ile bierze:)
    Niestety prześcignęli nas.

  46. Gofer73 pisze:

    Li – wystarczy dobrze napisany skrypt który odwiedza bramki proxy i głosuje, znam takich magików co to potrafią :/

    Jutro w południe zrobię bum

    • Li pisze:

      napisałam Ci komentarz, sama zobaczyłam bezsens ścigania się z cieniem.

    • Beem pisze:

      Gofer, w tobie nadzieja. Dawno nic mnie tak nie wkurzyło, jak dzisiejsza historia. Spracowałam się, bez sensu, bo i tak mało. Metody trzeba.

  47. Gofer73 pisze:

    Beem – Li ma rację. Nie można tak. Jak inni chcą to niech kombinują. Niech ludzie wiedzą, że głosy na Preclową to prawdziwe głosy a nie jakieś tam z automatu.
    Inaczej nie umiałabym patrzeć na siebie w lustrze.

  48. Aśka pisze:

    Żenujące, doprawdy……. Fundacja, patronat pani prezydentowej…nawet w „takim miejscu” znalazł się ktoś, kto oszustwem chciał…….no właśnie, co??
    Klikałam na Precla dwa razy dziennie, z tego samego komputera: rano z pracy (stałe łącze, wieczorem z domu – blueconnect).
    Gofer, to ja Was zapraszam na wakacje do siebie :-)) co prawda południe kraju, śląsk, ale zorganizuje Was wspaniały pobyt:-)
    Buziaki

  49. PawelB pisze:

    Czasami nie rozumiem kobiet….
    Przerzucam sie na facetow :)

