Od Van Gogha do Owsiaka.

Poszłam z Guśką na wystawę Van Gogh Alive, dziś był ostatni dzień ekspozycji.
Warto było, wyszłyśmy naładowane pięknem, oszołomione kolorami,
ale i smutne, bo zderzenie piękna obrazów ze smutkiem i tragizmem życia
ich twórcy było bolesne.
Każda epoka ma swojego Van Gogha, geniusza wyprzedzającego zaściankowość myślenia większości ludzkości, wizjonera i samotnika, zrozumiałego li i jedynie przez jemu podobnych.
Van Gogh umierał w biedzie i poczuciu klęski, za życia sprzedał tylko jeden obraz.
Dziś jego obrazy osiągają cenę kilkudziesięciu milionów dolarów.
To mój ulubiony malarz, budzi we mnie takie wzruszenie,
że mam łzy w oczach i nigdy nie mogę się napatrzeć.

Ten brak nasycenia powoduje, że chcę jeszcze i jeszcze, od początku,
od końca, może być zawsze to samo, a jednak za każdym razem jest inaczej.
Byłam na wystawie jego obrazów w Wiedniu, byłam w Musee d’Orsay, nigdy nie mam dość.
(Ale reprodukcji w domu nie powieszę, albo oryginał, albo nic).

Wyszłyśmy z półmroku w oślepiającą biel- słońce zapaliło śnieg do stanu skrzącej białości.
Dziś szalała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy,
na pohybel PiSowi dałam więcej niż zwykle.
Mam nadzieję, że Wy też.
Trzeba dawać odpór takim Terlikowskim, Macierewiczom, Pawłowiczom, Kaczyńskim, Błaszczakom, Jakim, Kurskim, Kukizom,  itp… tych nazwisk jest niestety wiele.
Tacy ludzie nigdy nie zrozumieją Van Gogha swojej epoki,
nigdy nie popłaczą się z nadmiaru piękna, oni nawet nie zauważą tego piękna
albo będą COŚ podejrzewać.

Tacy ludzie są jak rak toczący społeczeństwo.
Popatrzcie wokół siebie- przecież otaczają nas dobrzy i przyzwoici ludzie.
To nasza rodzina, nasi przyjaciele, znajomi  i sąsiedzi.
O ilu z nich macie złe zdanie?

Skąd więc to zło sprawujące władzę?
Skąd wyniesiona na ołtarze pogarda, nienawiść, strach przed nieznanym i buta?
Tak, dałam na WOŚP dużo więcej niż zwykle, bo dla mnie Owsiak to Ktoś!
I chociaż w taki sposób mogę stanąć po jego stronie.
Niech moc będzie z nami, ja szczerze wierzę,
że tak jak Van Gogh wczoraj sprzedany za dwa dolary, dziś wart jest dziś dolarów miliony, tak PiS odejdzie w niebyt,
a Duda i Szydło zostaną postawieni przed Trybunał Stanu.

Li.

15 Responses to Od Van Gogha do Owsiaka.

  1. WIEWIÓRKA pisze:

    Amen 📢

  2. WIEWIÓRKA pisze:

    Amen. I niech się stanie.

  3. Krystyna pisze:

    Dałam dwa razy więcej niż zwykle i dopilnowałam żeby mama i mąż też dali. Nie będą pisiory mieć satysfakcji, że zaszkodzili orkiestrze. Syn mówił, że wszyscy jego znajomi postanowili dać więcej niż zwykle.

  4. Barbara pisze:

    Witam Pania Li – jestem prosta dziewczyna z malego miasteczka – nie potrafie tak pieknie przekazywac swoich mysli jak Pani ,ale musialam w koncu napisac – UWIELBIAM DO PANI ZAGLADAC I Z NIECIERPLIWOSCIA CZEKAM NA NOWE WPISY – wielki szacunek i uznanie …. serdecznie pozdrawiam i zycze wytrwalosci.Barbara.

  5. redmercedes pisze:

    ale, ze co: ze dalismy po to, zeby Owsiak nie umarl w biedzie i poczuciu kleski (jak to sie stalo z Van Goghiem)????
    :-@
    Li, no proszeeeee

    • Li pisze:

      Tak to odczytałaś, Red?
      Dałam po to, by pokazać, że duch w narodzie nie ginie.
      I że ufam Owsiakowi.
      W przeciwieństwie do Ciebie, jak mniemam:)

  6. Basia pisze:

    Van Gogha zazdraszczam:))) Owsiakowi dałam:) I ze smutkiem skonstatowałam, że u wiekszości hejterów ta niechęć do niego bierze się z zazdrości, ze On za swoją ciężką pracę coś ma…a u tych ( chwilowo, mam nadzieję ) na górze-pewnie zazdrość , ze tak potrafi nas zjednoczyć, gdy ci umieją tylko jątrzyć i dzielić…

  7. Basia pisze:

    Ci wymienieni wyżej istnieją tylko dzięki nienawiści do bliźnich i nikt nie wie dlaczego mienią się katolikami. Jak zwykle bardzo mądry wpis.

  8. 123cathy pisze:

    Też dałam więcej. Zauważam strach wśród znajomych, którzy nigdy nie odważyliby się na wypowiedzenie takich słów na forum , choć wiem,że myślą podobnie. Szacunek LI .

  9. Joanna pisze:

    Unieruchomiona przez grypę zrobiłam przelew,myślę że niemały.
    I naprawdę cieszę się że Jerzy za swoją ciężką pracę ma wynagrodzenie,bo należy Mu się to jak mało komu.
    I nieśmiało myslę że może faktycznie<>?
    pozdrawiam ciepło

  10. Zauważcie, że wszystko co szlachetne dające nam dobry wizerunek, jakiś sukces osób nie związanych z pisem, a nawet atrybuty podnoszące naszą rangę w Europie i na świecie (Tusk w UE), to pisuary niszczą, gardzą i wysławiają swoje nic nie znaczące miernoty bądź honorują żołnierzy wyklętych… Ten kraj bardzo nisko upadł a uboga świadomość elektoratu PiS sięga dna. Dno i kilometr mułu!
    Taki dureń Rysiu Czarnecki został wiceprzewodniczącym PE. Trump prezydentem… Dokąd to wszystko zmierza…? Chyba mnie już nic nie zaskoczy.

    PS. My również zrobiliśmy przelew dwa razy większy niż rok temu.

  11. patrasova pisze:

    ci, którzy mają do niego zastrzeżenia powinni zachować się honorowo i NIE KORZYSTAĆ ze sprzętu „owsiakowego” w razie konieczności. Oraz ich dzieci i rodzina.Tak uważam.

  12. elvi pisze:

    nic juz nie dodam.
    RAmen

Skomentuj

