Morderstwo na mieście.

smog

Smog wciska się przez okienne mikroszczeliny.
Rozpylam perfumy, by nie czuć tego ohydnego smrodu
cywilizacji śmieci
spalającej w piecach wszystko to,
co do spalania się nie nadaje.
Kraków przykryty trującą czapą umiera brakiem ludzi na ulicach.
Coraz więcej masek na twarzy pokazuje,
że ludzie zaczynają widzieć, słyszeć i czuć.
Ból głowy stał się moim codziennym towarzyszem,
a uporczywy kaszel jest wołaniem płuc o pomoc.
Mam poczucie bezsilności.
Mieszkam w centrum pięknego miasta i truję się jego oddechem.
Robię co mogę zrobić- włączam piec na gaz tylko na dwie godziny dziennie,
mimo że jest bardzo nowoczesny i ekologiczny.
Marznę, ale nie chcę być jedną z wielu przyczyn.
Kiedy mogę- jadę tramwajem.
Auto pokrywa się  czarnym pyłem, tym samym który wpada do moich płuc.
Jestem przerażona, jak żyć?
Poziom smogu przekroczony o 1000 %.
Nie, nie pomyliłam zer.

Na zdjęciu Tomasza Wełny Kraków.
Można poznać po Kościele Mariackim, którego nie widać po lewej
i po  Wawelu, którego nie widać po prawej.

smog-2

6 Responses to Morderstwo na mieście.

  1. teatralna pisze:

    współczuję i smutno mi.

  2. Joanna pisze:

    Zyjac w wlasciwie bezsmogowym Edynburgu ciezko mi sobie to wyobrazic;(

  3. aniam11 pisze:

    Ojej, zdjęcie przeraża…

  4. A. pisze:

    No nie wiem… Wskazywano różne przyczyny: rosnąca ilość aut, palenie w piecach, ubywanie przestrzeni przewiewu z powodu wiadomo czego. Czy to pieców tak bardzo przybywa, że? Kiedyś miasto sobie z tym radziło. Teraz to wszystko wisi i ani drgnie.
    Długo się wahałam – masz mój mail, gdybyś chciała mi pomóc.

  5. A. pisze:

    Albo dobrze, napiszę, niech to w końcu wyjdzie na wierzch: Kraków jest na żywca zjadany przez deweloperów. Bezkarnie, bezprawnie, bez oporu i z przyzwoleniem władz. Bezkarnie, bo urzędnikom nie grożą żadne konsekwencje. Bezprawnie, bo eliminacji prawa służą sprawdzone, latami wypracowane i wypraktykowane wybiegi i zabiegi. Na przykład eliminowanie stron jako niewygodnych świadków procederu. Bez oporu, bo dzieje się to zbyt punktowo, by mogło wzbudzić gwałtowną reakcję społeczną. Z przyzwoleniem części władz, bo to tu jest branża z największym obrotem reklamówką. To jest morderstwo na mieście. Miej to miasto w opiece Panie.

  6. ola pisze:

    W W-wie i okolicy normy PM25 przekroczone o 650 % :-(((((((( ból głowy i chrypa to już norma :-(

Skomentuj

